Klima zimą i jesienią

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • józiu
    Classic
    • 2010
    • 29

    Klima zimą i jesienią

    No i jest lipa spółdzielnie za wcześnie pochwaliłem.
    prezes spółdzielni odmówił wystawienia oświadczenia którego wymaga ubezpieczyciel, powołuje się na to iż szkoda była z piątku na sobotę a wtedy spółdzielnia nie pracowała i nie może potwierdzić czy szkoda powstała na wskutek spadającego lodu z dachu czy uszkodzony samochód postawiłem (ukartowane uszkodzenie )

    Co teraz robić????
    Krótko mówiąc jestem mocno wqurwiony....
  • jimw
    Ambiente
    • 2009
    • 228

    #2
    Klima zimą i jesienią

    Cześć!

    W mojej O1 z Climatronikiem zaobserwowałem ostatnio takie zachowanie:
    - jak uruchamiam samochód a poprzednio wyłączyłem go z klimą ustawioną na auto to działa nawiew ale klima chyba nie (wnioskuję to po wskazaniach obrotomierza na poziomie 700 obr.)
    - jak włączę nawiew na szybę to obroty podskakują do tych 900 - 950 - wnioskuję włącza się klima
    - jak potem dam Auto to obroty pozostają na tych 900 - 950 - klima nadaj działa?

    Czy to jest normalne zachowanie? Jak to się ma do osuszania powietrza w zimie - tzn jak odpalam samochód to klima nie chodzi, mimo ustawienia na auto, w jaki sposób zatem powietrze ma być osuszane?
    Czy w temperaturach ujemnych też będzie / powinna się włączać klima po ustawieniu nawiewu na szybę?

    Dodam, że przed spadkiem temperatur po uruchomieniu auta z klimą na auto - obroty od razu pod 1000 - z czego wnioskowałem, ze klima chodzi.

    Pozdrawiam,
    jimw

    [ Dodano: Sro 14 Paź, 09 20:38 ]
    Chyba znalazłem wyjaśnienie tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26288

    Czyli normalnie poniżej 5 st. sprężarka może się nie włączać, a uruchomienie nawiewu na szybę zmusza ją do działania?

    Czy nic jej się nie stanie jak będzie chodziła na mrozie?

    Czy jest opcja, że już po włączeniu sprężarka sama się wyłączy w trakcie pracy klimatyzacji bo temperatura będzie za niska?

    Pozdrawiam,
    Jest:
    O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
    Była:
    O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
    O1 1998, 1.6 AEE + LPG

    Komentarz

    • meesha
      Ambiente
      • 2009
      • 145

      #3
      dziś testowałem ten patent i się nie wyłącza, jechałem rano ponad godzinę (niestety) do pracy i było ok - ale fakt temperatura wg wskazań komputera wynosiła 0,5 stopnia, nie było jeszcze mrozu

      bardzo ładnie osusza, to prawda

      Komentarz

      • Kajtiii
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 291

        #4
        Umyj dokładnie szyby, sprawdź filtr kabinowy i będzie ok. Wystarczy wtedy włączyć guzik z piktogramem nawiewu na przednią szybę (nie będzie wtedy napisu ECON ani AUTO), nie gmerać przy prędkości nawiewu i szybka bedzie suchutka

        Aha, im wyższa temperatura nawiewu tym gorzej schodzi para. Nie wiem czemu ale w niejednym aucie już to testowałem i efekt był zbliżony. 18 stopni wystarcza w zupełności

        Komentarz

        • jimw
          Ambiente
          • 2009
          • 228

          #5
          Zamieszczone przez Kajtiii
          Umyj dokładnie szyby, sprawdź filtr kabinowy i będzie ok. Wystarczy wtedy włączyć guzik z piktogramem nawiewu na przednią szybę (nie będzie wtedy napisu ECON ani AUTO), nie gmerać przy prędkości nawiewu i szybka bedzie suchutka

          Aha, im wyższa temperatura nawiewu tym gorzej schodzi para. Nie wiem czemu ale w niejednym aucie już to testowałem i efekt był zbliżony. 18 stopni wystarcza w zupełności
          Ja generalnie i w szczegółach rozumiem jak działa przycisk z piktogramem nawiewu na przednią szybę :P i nie mam kłopotu z jej zaparowaniem.

          Chodziło mi raczej o samo załączanie sprężarki i czy to normalne, że się bezpośrednio po uruchomieniu silnika nie włącza w obecnych temperaturach a po zapodaniu nawiewu na szybę owszem i czy pozostaje włączona później aż do wyłączenia silnika bez względu na temp. otoczenia.

          Pozdrawiam,
          Jest:
          O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
          Była:
          O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
          O1 1998, 1.6 AEE + LPG

          Komentarz

          • Kajtiii
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 291

            #6
            Zastrzel mnie a nie odpowiem Ci w 100% :wink: W moim AKL'u załączanie sprężarki odczuwa się dość wyraźnie bo moc spada. Jak daję nawiew na szybę w obecnych temepraturach (czyli u mnie ok -2 stopnie) sprężarka na bank się nie włącza ale powietrze jakimś cudem zostaje osuszone (tu musi się wypowiedzieć któryś z bardziej doświadczonych kolegów na temat działania tego obiegu). A co do rozłączania się sprężarki to w moim przypadku działa ona cały czas (chyba że przełączę na ECON) a jedyne co się zmienia to siła nawiewu po ustabilizowaniu temperatury na wybrany poziom.

            Komentarz

            • jimw
              Ambiente
              • 2009
              • 228

              #7
              Zamieszczone przez Kajtiii
              Jak daję nawiew na szybę w obecnych temepraturach (czyli u mnie ok -2 stopnie) sprężarka na bank się nie włącza ale powietrze jakimś cudem zostaje osuszone (tu musi się wypowiedzieć któryś z bardziej doświadczonych kolegów na temat działania tego obiegu).
              U mnie natomiast wydaje się, że właśnie się włącza - na postoju rosną obroty...
              Zamieszczone przez Kajtiii
              A co do rozłączania się sprężarki to w moim przypadku działa ona cały czas (chyba że przełączę na ECON) a jedyne co się zmienia to siła nawiewu po ustabilizowaniu temperatury na wybrany poziom.
              Nawet w niskich temperaturach cały czas chodzi Ci sprężarka? U mnie do tej pory, tzn jak było cieplej to również chodziła cały czas zastanawiam się tylko jak to jest na mrozach?

              Zamieszczone przez meesha
              dziś testowałem ten patent i się nie wyłącza, jechałem rano ponad godzinę (niestety) do pracy i było ok - ale fakt temperatura wg wskazań komputera wynosiła 0,5 stopnia, nie było jeszcze mrozu
              Kolega sugeruje, że się nie wyłącza już potem ale z drugiej strony temp. miał plusową.

              No ciekaw jestem jak to ostatecznie jest i czekam aż ktoś się wyczerpująco wypowie w tym temacie.
              Jest:
              O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
              Była:
              O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
              O1 1998, 1.6 AEE + LPG

              Komentarz

              • Kajtiii
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 291

                #8
                W niskich nie chodzi w ogóle. Musi być nieco więcej niż 5 stopni żeby się załączyła. Jak już pisałem w poście przedwczoraj, przy 8 się załączyła ale przy około 0 juz nie. Bardziej wyczerpująco nie umiem

                Komentarz

                Pracuję...